sobota, 15 listopada 2014

Oat Mummy Biscuits

Z okazji jesiennego sobotniego popołudnia postanowiłam podzielić się z Wami przepisem na Oat Mummy Biscuits – ciasteczkami w których są zakochani wszyscy moi znajomi. Nie potrafię dokładnie wyjaśnić w czym tkwi ich czar, jednak jak już się pojawią na stole znikają w mgnieniu oka – lubią je wszyscy bez względu na wiek czy styl życia. 



Upiekłam je w zeszłym tygodniu i zabrałam jako niespodziankę na turniej dla moich siatkarek jako sweet treat pomiędzy meczami. Przepis dostałam od mojej koleżanki Mary, która jest z pochodzenia Brazylijką. Należał on do jej mamy, która piekła Oat Mummy Biscuits w czasie ich pobytu w Anglii, dlatego też będzie on po angielsku. Myślę, że dla chcącego nic trudnego i jak zobaczycie zdjęcia to nic was nie powstrzyma od próby upieczenia ich.

Ciasteczka chrupiące, łatwe do przygotowania, przepyszne i uzależniające! Nie pozostaje Wam nic innego jak lecieć do sklepu zakupić co potrzeba i zabrać się do ich przygotowania. Jeśli zwracacie uwagę na zdrowy styl życia i myślicie o swojej diecie, możecie być pewni, że jedno czy dwa Wam nie zaszkodzą. Zresztą przeczytajcie skład i sami się przekonacie.


Składniki:
  • 1 1/2 coups flour
  • 200 g butter or margarine
  • 3/4 cup brown sugar
  • 3/4 cup sugar
  • 1 teaspoon Bicarbonate of Soda
  • 3/4 teaspoon salt
  •  1 teaspoon vanilla
  • 2 eggs
  • 1 or 2 tabelspoons hot water
  • 1 cup chopped nuts (almonds, pecans, hazelnuts)
  • 1/2 cup cocnut
  • 1 cup chocolate chips or just choped chocolate
  • 2 cups oats



Moje dobre rady! 
  1. Migdały i gorzka czekolada w połączeniu z resztą składników dały niesamowity efekt i wystarczającą ilość słodyczy, jednak jeśli jesteście otwarci na eksperymenty nie bójcie się dodać innych orzechów oraz mlecznej/białej czekolady. 
  2. W moich ciasteczkach występuje tylko 1cup brązowego cukru. Uwielbiam słodycze jednak taka ilość jest wystarczająca – wybór należy do Was.
  3. W ciasteczkach, które zrobiłam dla moich zawodniczek orzechy zamieniłam na rodzynki, ze względu na alergię.
  4.  Mąkę zwykłą zamieniłam na pełnoziarnistą.

Sposób wykonania:
  1. Mix butter and sugar until creamy, then add the eggs and mix well. 
  2. Add the sifted flour together with salt, Bicarbonate and vanilla.
  3. Add hot water and the rest of ingredients.
  4. Mix well! 


Za pomocą łyżeczki nakładajcie masę na blachę do pieczenia pamiętając o pozostawieniu miejsca między nimi ponieważ urosną.
Blachę z Mummy Biscuits wkładamy do nagrzanego wcześniej piekarnika (200 C ) i pieczemy ok 10-12 minut - dopóki się nie zarumienią.

Po upieczeniu nadal są bardzo miękkie, należy więc uważać kiedy będziecie je ściągać z blachy. 


To co przekonałam Was?

1 komentarz: