niedziela, 26 października 2014

Omlet z płatkami owsianymi i owocami



Jakiś czas temu na moje śniadanie królowały płatki z mlekiem, kanapki, od czasu do czasu owsianka czy jajko na miękko. Bo to było takie proste i polskie.. No cóż kiedy tylko dorobiłam się porządnej kuchni w moim mieszkaniu zaczęłam szukać inspiracji na smaczne i zdrowe śniadania – aktualnie można mnie nazwać Mistrzynią w tej dziedzinie a co!

Dziś tak przy niedzieli na moim talerzu wylądował omlet z płatkami owsianymi i owocami – przepis znalazłam na fanpage'u Ewy Chodakowskiej więc jeśli jesteś na diecie albo healthy-lifestylowcem możesz śmiało wypróbować ten przepis. 








Składniki:

  • 1 całe jajko 
  • 2 białka 
  • 3 łyżki płatków owsianych 
  • 2 czubate łyżki mąki pełnoziarnistej 
  • 3 łyżki mleka 
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 
  • ½ szklanki jogurtu naturalnego 
  • sól morska 
  • owoce 
Sposób przygotowania:
  1. Białka ubij na sztywną pianę.
  2. Dodaj mąkę, mleko, płatki owsiane, proszek do pieczenia i żółtko jaj. Całość delikatnie wymieszaj, żeby piana nie opadła.
  3. Masę wylej na rozgrzaną patelnię i usmaż z obu stron.
  4. Omlet podawaj z jogurtem i owocami.

Jeśli odwiedziliście mojego bloga wcześniej to wiecie, że Kawiarka zawsze coś pozmienia w swoim przepisie. Dlaczego? A różnie to bywa czasami nie mam czegoś w lodówce, czasami źle doczytam przepis, zazwyczaj jednak według mnie coś bardziej pasuje do danego dania niż to zawarte w oryginalnym przepisie.

W przypadku tego omleta zmieniłam proporcje płatków owsianych i mąki – 4 łyżki tego pierwszego i tylko jedna płaska łyżka mąki. Normalne mleko zastąpiłam migdałowym, a jogurt naturalny dodałam do masy (jako że był to jogurt wysoko białkowy dodałam czubatą łyżkę).

Jeśli zdecydujecie się wypróbować ten przepis macie trzy wyjścia – przygotować go z oryginalnego przepisu, z moimi modyfikacjami, albo z waszymi zmianami. Cokolwiek wybierzecie możecie być pewni, że będzie smacznie!

Miłego Dnia!


1 komentarz:

  1. Przepraszam, ale muszę skomentować.
    Może zamiast skupiać się na swojej biografi oraz antropologi tego przepisu, napisalabyś dokładniej o składnikach, bądź sposobie przygotowania. Czepiam się bo trochę mało zrozumiałe napisałaś
    "-jedno jajko
    - dwa białka ".

    Natomiast w sposobie przyżądzania nic nie wspomniałeś o jajku lecz o żółtku.

    OdpowiedzUsuń