wtorek, 19 stycznia 2016

Soczewica z warzywami

Nawet nie wiem ile razy przechodziłam obojętnie obok opakowań z soczewicą w sklepie, kiedy widziałam przepisy na różnych blogach szybko przewijałam dalej. Myślałam, że jest trudna do przygotowania a co najgorsze myślałam, że jest fe, ble i w ogóle nie smaczna.

Kilka dni temu, zupełnie nieoczekiwanie przemówiła ona do mnie ze sklepowej półki. Kupiłam i przeszukałam Internet w poszukiwaniu prostego przepisu na lunchboxa z soczewicą.

Przygotowałam wszystko sumiennie według przepisu – w tym przypadku trochę się bałam fantazjować i zmieniać, gdyż nie wiedziałam jak to powinno smakować. Zapakowałam mojego lunchboxa do torebki i pojechałam do pracy. Z niecierpliwością czekałam na przerwe obiadową, żeby spróbować tego cuda (jakby mi nie smakowało miałam przygotowaną gotówkę na zakup obiadu w naszej kawiarence).



Możecie sobie wyobrazić moje zdziwienie i uśmiech na twarzy, kiedy zjadłam ze smakiem soczewicę z warzywami! Okazało się, że jest ona pyszna i sycąca. Dlatego też przepis na lunchoboxa z soczewicą ląduje na moim blogu a co!

Składniki:
½ szklanki soczewicy
1 pomidor
¼ średniej cebuli
½ czerwonej papryki
½ średniej cukinii
½ ząbka czosnku
1 łyżka oliwy z oliwek
sól morska
majeranek

Sposób przygotowania:
Soczewicę ugotować do miękkości – najlepiej według przepisu na opakowaniu.
Warzywa udusić na patelni z dodatkiem oliwy z oliwek.
Dodać soczewicę, pomidora, posiekany czosnek, sól, majeranek i natkę pietruszki.
Wszystko dokładnie wymieszać i smażyć przez 3-5 minut.

Widzicie jakie to proste – smacznie i zdrowo.

Miłego Dnia!

4 komentarze:

  1. Pyszności! Muszę przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam soczewicę - często jem ją solo :D Do tego przepisu użyłaś czerwonej?

    OdpowiedzUsuń
  3. Soczewica jest dobra niemal w każdej wersji. Polecam wzbogacić danie jakimś słonym serem, np. bałkańskim z mleka owczego lub dobrej jakości fetą. Wystarczy skruszyć odrobinę sera na sam koniec gotowania tuż przed przełożeniem dania na talerz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Soczewica zawsze wygrywa, nie wyobrażam sobie bez niej kuchni. :)

    OdpowiedzUsuń